6-10 Hong Kong Island - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joey Ron - WaarBenJij.nu 6-10 Hong Kong Island - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joey Ron - WaarBenJij.nu

6-10 Hong Kong Island

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Joey

08 Oktober 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Na gisteren de wonderen wereld van Kowloon eiland bekeken te hebben, gaan we vandaag naar Hong Kong eiland. Dit is het grotere bekendere eiland waar de meeste hoge gebouwen staan.
Omdat er niet echt heel veel op de planning stond hoefde we niet erg vroeg weg, heerlijk! Dit kwam goed uit omdat we toch echt liever lui dan moe zijn en door weinig slaap en veel reizen toch al aardig moe geworden waren.

Uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen om met veel pijn en moeite rond half 1 de kamer uit te kruipen en richting de haven te gaan. Aangezien begin van de week nog bewezen is dat zwemmen hier niet zo goed voor je is, hebben we de Star-ferry maar genomen. Dit is een oude roestige sloep die iedereen voor € 0,34 naar de overkant brengt.
Vanaf de ferry heb je een mooi uitzicht op de 2 eilanden waartussen hij vaart en hier zijn dus ook weer genoeg foto’s van de skyline van Hong Kong gemaakt. Op Hong Kong eiland aangekomen hebben we besloten te gaan lopen, zodat we zoveel mogelijk konden zien. Dit ondanks dat het metro systeem in Hong Kong erg goed en uitgebreid is, maar het luie zweet moet er toch maar een keer uit.

Zoals te verwachten van 2 gasten met ons postuur hadden we trek, dus zijn we eerst op zoek gegaan naar wat te eten en zagen uiteindelijk in een winkelcentrum een leuk restaurantje. Hier hebben we als voorgerecht wat dumplings besteld, wat ongeveer hetzelfde voor stelt als wat we in Moskou op hadden. Dit smaakte 10x beter dan in Moskou en dus keken we al uit naar onze hoofdgerechten. Ondanks of misschien vooral doordat ze in eerste instantie Joey zijn eten vergeten waren was het erg lekker! Helaas de naam niet goed onthouden, maar het logo herkennen we zeker nog wel, dus hier gaan we hopelijk nog vaker eten.

Na het eten zijn we naar het Hong Kong park gegaan. Dit bleek niet zo heel veel voor te stellen. Er was een fontein, wat voetbalvelden, tennisvelden en een vijver waar alle chinezen met samengeknepen oogjes naar afstandsbestuurbare bootjes aan het kijken waren.
Hierna zijn we doorgelopen langs de bibliotheek. Deze is vrij nieuw maar wel in een soort retro stijl gebouwd en dus best mooi. Toch was het niet echt de moeite om lang stil bij te staan en dus zijn we doorgelopen naar een flat met de naam Times Square. Hier ook weer even snel even een fotootje gemaakt en weer door, omdat ook dit niet zo super bijzonder was.
Gelukkig was het Conference and Exhibition Centre waar we daarna naar toe zijn gelopen wel interessanter. Dit gebouw lag aan het water en dus was er een mooi uitzicht op het eiland waar ons guesthouse zich bevind. Bij het Centre stond een beeld dat China aan Hong Kong gegeven heeft bij het ontstaan van Hong Kong. Aan de andere kant van het Conference and Exhibition Centre stond een paal met wat Chinese tekst erop, waar we weinig van snapte. Onze beste gok is dat er staat dat Hong Kong erg vereerd is met ons bezoek en het monument daarvoor gemaakt is. Logisch ook want de 2 knapste mannen van Mookhoek komen niet elke dag in Hong Kong.

Onze planning was om net voor zonsondergang bij de Peak te zijn. Dit is een uitkijkpunt op een van de bergen waar Hong Kong tegen aan gebouwd is en waarvandaan je een mooi uitzicht heb over Hong Kong en de Zuid-Chinese zee. Door er rond zonsondergang te zijn hebben we een uitzicht over de stad in het licht en daarna in het donker.
Aangezien we vanaf het park, om het voorzichtig uit te drukken, niet de snelste weg naar het Conference and Exhibition Centre genomen hadden, begon de zon al aardig te zakken. Daarom hebben we maar besloten het bezoek aan een tempel en een tuin over te slaan en gelijk door te lopen naar The Peak.

Ondanks dat Joey normaal gesproken zijn eigen reet zonder TomTom niet eens kan vinden en ik me eigen ogen uitsteek als ik me neus wil aanraken, liepen we verbazingwekkend genoeg weer in 1 keer goed en dus waren we op tijd bij de Peak-train. Dit treintje wordt aan een kabel omhoog getrokken naar de top van de berg. Helaas stond er een erg lange rij en waren we bang dat we niet voor het donker boven zouden komen, dus hebben we een taxi omhoog gepakt. Het was een nogal vreemde rit, doordat er in Hong Kong aan de verkeerde kant van de weg gereden wordt, de weg niet al te breed was en hij een stijgingspercentage had waar zelfs Armstrong nooit genoeg doping voor gehad heeft.
Boven aangekomen was het nog licht en hebben we foto’s gemaakt van het uitzicht. Langzaam aan zagen we het donker worden en alle lichtjes aan gaan wat een erg mooi gezicht was. Uiteraard niet zo mooi als Mookhoek by night, maar vooruit, we doen het er maar mee.
Omdat we toch een keer de Peak-train wilde nemen hebben we deze maar naar beneden genomen. Dit stelde niet echt veel voor en de taxi is dus ook een veel betere optie.

Ondertussen was het alweer etenstijd geweest en hebben we maar een bord spaghetti bestelt bij een of ander restaurant. Dit smaakte overheerlijk! Omdat het toch weekend is na het eten maar een terrasje opgezocht om een biertje of cola te pakken. Hier nog even slap geouwehoerd en uiteindelijk maar een eind aan de dag gemaakt, aangezien we morgen wel een drukke dag

• 08 Oktober 2012 - 17:23

Maaike:

En daar is tie dan!! Het derde verslag. Wat een leuk verhaal weer. Jullie zijn jullie beroep misgelopen, maar het is nooit te laat voor een carrieremove :-) auteur van een bestseller zou voor jullie echt niet te hoog gegrepen zijn. En met de nodige zelfspot en -kennis kan het nog autobiografisch worden ook. Geweldig bedankt weer en eet smakelijk tijdens jullie verdere verblijf daar.

• 08 Oktober 2012 - 19:35

Vera:

Ha boy's leuk weer n bericht jullie hebben alweer een hoop gezien en meegemaakt leuk hoor we blijven jullie volgen groetjes en tot snel (grapje haha) Vera xx

• 08 Oktober 2012 - 22:47

Henk:

Hè jongens echt leuk om elke keer die belevenissen van jullie te lezen
    Als jullie zo doorgaan wordt dit inderdaad een bestseller
    We kijken elke dag of jullie weer iets te melden hebben zodat wij op de hoogte blijven van
    Jullie avonturen
    Ga zo door jongens geniet ervan want voor je het weet zit je weer in mookhoek
    Dikke knuffel voor jullie

• 08 Oktober 2012 - 23:41

Jan:

Dit is weer een heel leuk stukje en ik snap best wel dat jullie Mookhoek by night toch mooier vinden dan Hong Kong by night. Maar dat je daar nu zo ver voor moet reizen om daar achter te komen, dat was natuurlijk niet nodig geweest, dat had ik jullie ook wel kunnen vertellen. En spaghetti op zondag kan natuurlijk niet, he Ron.