Goodbye Moskou and Hong Kong here we Hong Come!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joey Ron - WaarBenJij.nu Goodbye Moskou and Hong Kong here we Hong Come!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joey Ron - WaarBenJij.nu

Goodbye Moskou and Hong Kong here we Hong Come!!

Door: Joey

Blijf op de hoogte en volg Joey

05 Oktober 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Na een goede nachtrust en een iets minder goed ontbijt (wat brood, jam en kaas wat gemaakt leek te zijn van melk van de lokale straathonden) zijn we weer Moskou ingetrokken om nog meer van de stad te gaan bekijken. Vandaag stond vooral het bezoeken van de Kremlin op het wensenlijstje. Wat op zich zelf ook geen enkel probleem had moeten zijn, ware het niet dat het Kremlin één dag in de week gesloten is voor het gewone publiek. Het kon dan natuurlijk ook niet anders dat wij precies op die dag in Moskou waren. Dus helaas ging dat feestje even niet door. Gelukkig hadden we ook al wat andere dingen opgezocht om nog te gaan bezichtigen en daar zijn we dan maar mee verder gegaan. Onder andere zijn we langs de tempel van Jezus Christ the Saviour, het overdreven luxe winkelcentrum Gum en langs de rivier Moskva gelopen. Aan het eind van de dag hebben we ook nog even een tourtje door het St. Basils cathedraal gedaan.

Rond 3 uur zijn we terug gegaan naar het hotel om vervolgens al onze spullen weer op te halen om richting het vliegveld van Moskou te vertrekken. Ook hierbij bleek maar weer eens dat we de Oppermeesters van het openbaar vervoer zijn (voorlopig), want we gingen weer in één keer goed!

Na een treinreis als ware backpackers (zittend als een stel hippies op de grond in een tussencoupé) kwamen we uiteindelijk ruim op tijd aan op het vliegveld.
Na 3 uur wachten mochten we dan uiteindelijk het vliegtuig in wat ons naar Hong Kong zou brengen. Jammer genoeg was niet iedereen er even klaar voor als Ron en ik...
Na anderhalf uur in het vliegtuig gezeten te hebben waren we nog steeds geen meter van de grond gekomen, beetje jammer maar ach dat hoort er allemaal bij.

Gelukkig hadden we tijdens het wachten in het vliegtuig live muziek van een jankende baby en de heerlijke aroma's van een volwassen Chinese man die z'n broek had volgescheten. Gelukkig viel de baby wat later in slaap en ging onze Chinese vriend gewoon weer op zijn plek achterin het vliegtuig zitten. Eind goed al goed.

Na een vlucht van ongeveer negen uur zijn we ook weer veilig geland in Honk Kong. Ook het ophalen van de bagage ging deze keer weer soepel waarna we met een bus richting het centrum van Honk Kong zijn gereden. Ron had van te voren al wat research gedaan naar een goed hostel en dat hebben we opgezocht. Hier hebben we onze tassen afgezet en vervolgens zijn we lopend Honk Kong gaan verkennen.

Na een hoop gezoek kwamen we uiteindelijk uit bij het Kowloon Park, hier hadden ze een aantal verblijven met exotische vogels erin, een typisch Chinees huisje in een vijvertje en een grote vijver met schildpadden, verschillende soorten eenden en flamingo’s.
Vervolgens hebben we nog even wat gegeten in de stad, waarna we naar de lichtshow wilde kijken die elke avond om 20.00 plaats vindt.

Deze hadden we prachtig kunnen bewonderen vanaf de Avenue of Stars (een soort walk of fame voor “bekende” Chinezen), ware het niet dat er twee dagen voor onze aankomst bij het eilandje Lamma, wat in de buurt ligt, 28 mensen omgekomen zijn bij een boot ongeluk… Natuurlijk kwam daardoor HET spectakelstuk, "Symphony of Lights" van Hong Kong at Night te vervallen. We moesten het vanavond dus doen met de normaal verlichte skyline van Hong Kong, ook dat was geen straf!

Aangezien we daar dan toch waren hebben we alle Jet Lee’s en Jacky Chans van deze wereld dan toch maar even bekeken op de Avenue of Stars en ongeveer 2093 foto’s gemaakt van de skyline van Hong Kong Island. We wilde de avond even afsluiten met een biertje in het geval van Ron en een cola in het geval van mij, maar gek genoeg was het een hels karwij om een normaal kroegje te vinden in de wereldstad Hong Kong…

Na Ron ook daar weer van zijn alcohol promilage te hebben voorzien zijn we naar de kamer gegaan om proberen op tijd te gaan slapen… Helaas post ik dit bericht rond half één 's nnacht, dus daar is weer niet al te veel van terecht gekomen… Het leven van een backpacker is zwaar….

• 05 Oktober 2012 - 19:37

Jeffrey, Kimberley & Fay:

Leuk leuk leuk maarrrreeee jo ik ben benieuwd naar de foto's alleen als je er nu al meer dan 2000 hebt wil je dan deze keer vantevoren even selectie maken ; )

Veel plezier nog!

Xxx

• 05 Oktober 2012 - 20:20

Karin:

Hey Jo en Ron,

Leuk om jullie avonturen zo te volgen. Zo te lezen gaat het allemaal nog goed.
    Veel plezier nog verder en ik blijf jullie volgen!

Groetjes Karin (Tuk)

• 05 Oktober 2012 - 22:25

Joke Peters:

Hey mannen,

Jammer van die stinkende chinees en de lightshow die niet doorging. Maarre ....... volgens mij gaan jullie nog genoeg beleven. Have fun.

• 06 Oktober 2012 - 01:08

Maaike:

Ni hao! Jullie waren er niet bij, maar waren toch DE act van de avond. We hebben Jeffrey voorgesteld om ook maar een waarbenjij.nu aan te maken met verhalen vanuit de wasstraat, kantine enz ;-) En ja van stinkchinezen weet iedereen, die in dat land is geweest. Maar die van jullie spant ws de kroon. De foto van het rustmoment deed ons weer denken aan 4 jaar geleden. Mooie parken daar! Ook mooie foto gezien van Joey via Aniek met de skyline op de achtergrond. Bai tian, zai jian!

• 06 Oktober 2012 - 01:21

Vera:

Hey boy 's ik reageer wat later maar de verjaardags viste is net weg ,dus ik heb ff op mijn gemak het verslag gelezen, leuk hoor en mooie foto's zou bijna jaloers worden ga zo door met schrijven want er gluren een heleboel mensen mee hoor we zitten nu al op 181 bezoekers groetjes en veel plezier dikke kus van moeders

• 06 Oktober 2012 - 10:52

Jennie:

Ha Jongens. leuk hoor die verslagen. Als ik het zo lees dan kan het nog wat worden het komende
    halfjaar met jullie belevenissen. Ga zo door met ons op de hoogte te houden iwij kijken erna uit .
    Heb nog nooit zoveel achter de computer gezeten haha,
    Heel veel plezier nog in Hong Kong groeten uit een natte , regenachtige Mookhoek

• 07 Oktober 2012 - 23:30

Vera:

He Joey en Ron ik wil jullie ff een goede vlucht wensen naar KL, groetjes moeders

• 08 Oktober 2012 - 10:32

Vera:

Leuk hoor Joey de foto van diederik we lagen in een deuk hier groetjes en veel plezier in Kuala Lumpur kijk goed uit blabla dikke kus van de van Twistjes

• 08 Oktober 2012 - 11:39

Maaike:

Zag op Facebook de aankondiging van weer een nieuw verslag. YES, maar helaas was dat het bovenstaande en dat heb ik al tig keer gelezen ;-) Blijft leuk! Veel plezier op weg naar en in KL.

• 08 Oktober 2012 - 11:39