03-10-2012 Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Joey Ron - WaarBenJij.nu 03-10-2012 Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Joey Ron - WaarBenJij.nu

03-10-2012 Moskou

Door: Joey

Blijf op de hoogte en volg Joey

03 Oktober 2012 | Rusland, Moskou

Vandaag is de eerste dag van onze wereldreis en we zijn vanochtend in alle vroegte naar Dusseldorf vertokken om daar te beginnen.
Na een zwaar afscheid zijn we dan uiteindelijk toch maar door de gate heen gegaan en op weg naar de eerste bestemming: Moskou.

Na een korte en prima vlucht (behalve dan ongeloflijke dikke, snurkende rus naast ons in het vliegtuig) landde we in Moskou. Na even wachten bij de bagage band zijn we gelijk door gegaan naar de metro om naar het centrum van Moskou te gaan. In ons enthousiasme zijn we gelijk, met volle baggage op en om, doorgelopen naar het rode plein en hebben hier alle gebouwen gelijk maar eens goed op de foto gezet.

Na goed twee uur rond gelopen te hebben kregen we toch wat last van onze schouders en besloten we toch ons hotel maar even snel op te zoeken, omdat we toch wel dringende behoefte hadden aan een lekkere douche. Het hotel zou zich maar 7 minuten lopen van het centrum af moeten bevinden en aangezien de rest ook al lekker mee had gezeten dachten we dit ook wel even snel doen. Helaas bleek het hotel wat lastiger te vinden dan vooraf gedacht.
Na wat rondlopen besloot Ron om maar een oudere meneer aan te spreken met de woorden: Do you speek English?. De meneer antwoorde hier op met: njet. Toch lieten we het adres en de straatnaam van het hotel zien in de hoop dat ons dat verder zou helpen. Daar kregen we al snel spijt van... De beste man had blijkbaar al jaren niet met iemand gesproken en daar werden wij de dupe van. We hebben 15 minuten lang naar Russisch gezwets geluisterd en kwamen daarna uitendelijk los van deze man, zonder! de juiste richting.
Na nog een klein ommetje hebben we het aan een politieagent/parkeerwacht gevraagd. Deze meneer wist ons gelukkig in een stuk minder woorden wel de goede weg op te helpen. En dus konden we eindelijk genieten van een douche.

Vervolgens zijn we (zonder rugzakken!!) nog even naar het centrum van Moskou geweest om lekker iets typisch Russisch te eten.
Na niet al te lang nadenken, want we hadden honger, zijn we maar een tentje binnen gegaan en hebben hier pelmeni gegeten. We hadden geen idee wat het was maar uiteindelijk bleken het gewoon stukjes vlees te zijn in een soort pasta omhulseltje met wat zuren room, het was niet veel maar eigenlijk wel heel erg goed te eten.

Na het eten hebben we nog een rondje Moskou by Night gedaan. De stad was erg mooi verlicht en zag er misschien nog wel indrukwekkender uit dan overdag.

Daarmee kwam gelijk de eerste dag tot een einde. Niet slecht hè... 1 dag weg en ook al 1 verslag! We gaan het proberen vol te blijven houden!

• 03 Oktober 2012 - 23:21

Jan:

Hardstikke leuk mannen. Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Goede vlucht morgen naar Hongkong en we zijn benieuwd naar het verslag van jullie belevenissen daar.

• 03 Oktober 2012 - 23:46

Vera:

Hey Joey en Ron dus jullie kunnen nu al wat russich spreken whaha dit is hardstikke leuk zo,n verslag ik kijk al uit naar t volgende verslag dikke knuffel Vera

• 03 Oktober 2012 - 23:54

Maaike:

Naast het slechtste van de Russische man (snurken en zwammen) hebben jullie toch ook al de nodige mooie dingen gezien en gedaan. Meteen al de Russische keuken uitgeprobeerd. Een halve dag weg, 1 verslag en 3 foto's: ik weet zeker dat wij net zoveel plezier aan jullie verhalen gaan beleven, dan dat jullie aan belevenissen zullen ervaren. Hartstikke leuk! Veel plezier en goede reis verder.

• 04 Oktober 2012 - 00:00

Henk Vera :

Wij sluiten ons bij meneer tijger aan goede reis naar hong kong xx

• 04 Oktober 2012 - 08:11

Ger Brouwers And Family:

top heel veel plezier en take care

• 04 Oktober 2012 - 11:01

Joke:

Hey mannen,
    Mooi om jullie te volgen. Have fun.

• 04 Oktober 2012 - 11:18

Alwin:

Ha Ron,

Veel plezier. Jammer dat je er niet bij bent met de voetbal tegen Strijen 4. Dan hadden we weer op een eigen doelpuntje van je kunnen rekenen. Misschien in de return als je in maart terug bent.

Ik ga jullie volgen. Geniet ervan en de groeten,

Alwin

• 04 Oktober 2012 - 12:18

Kimberley & Jeffrey:

Ha joey

Veilig aangekomen dus!! Fijn om te horen dat de eerste dag al leuk was en dat jullie niet ergens op straat hebben hoeven slapen , thank god zijn agenten/parkeerwachten nog ergens goed voor ; )

Mannen veel plezier en wij kijken uit naar jullie volgende verslag!

Liefs Jef , Kim & Fay

• 04 Oktober 2012 - 13:51

Gerda :

Ha jongens. Ik hoorde vanmiddag van Jan dat jullie op weg waren. Ik vind erg leuk om jullie belevenissen te volgen. Geniet ervan en maak veel plezier. Gerda

• 04 Oktober 2012 - 17:05

Yvonne Van Beekum:

hallo reizigers, wat leuk jullie te volgen, ik kijk nu al uit naar het volgende verslag, heel veel plezier

• 05 Oktober 2012 - 15:22

Ger Brouwers :

Als wij nu iets naar beneden zakken zien we elkaar. Alles oké hier in Peking, hoop met jullie ook....groeten

• 06 Oktober 2012 - 08:24

Maaike:

Moest er vroeg uit ivm afgelastingen en daarom nog maar een keer jullie verslag gelezen. Jullie beleven vast al weer de nodige nieuwe verhalen. Zie er naar uit!

• 07 Oktober 2012 - 00:47

Ger :

Hè is er nog iets gebeurd,......

• 07 Oktober 2012 - 00:47

Ger :

Hè is er nog iets gebeurd,......

• 07 Oktober 2012 - 16:49

Maaike Kwakernaat:

Heel leuk geschreven Joey, kijk al uit naar jullie volgend reisverslag, groetjes Maaike en nog heel veel plezier allebei