29-10 t/m 31-10 Geraldton – Kalbarri - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Joey Ron - WaarBenJij.nu 29-10 t/m 31-10 Geraldton – Kalbarri - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Joey Ron - WaarBenJij.nu

29-10 t/m 31-10 Geraldton – Kalbarri

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Joey

31 Oktober 2012 | Australië, Kalbarri

G'day,

We vinden het alle 2 leuk om de reacties te lezen. Het is verbazingwekkend om te zien dat jullie ons nog steeds niet vergeten zijn.

Omdat we vandaag vroeg op de camping waren hebben we maar weer een nieuw verslagje gemaakt van de afgelopen dagen. Waarschijnlijk gaan er weer meer en langere verslagen komen, dus maak alvast maar weer wat uurtjes vrij.

Zondag hebben we niet veel gedaan, alleen even gekeken of snorkelen bij het rif aan het strand een succes was, maar helaas vergeefse moeite. Boven water is er in Geraldton niet veel te beleven en onder water nog minder. We zijn dus maar bij het zwembad gaan liggen en hebben ons bekende ritme maar weer opgepakt. Rustig aan en zo min mogelijk doen.

Maandag zijn we terug gegaan naar de garage. Het zuur dat de verstoppingen zou moeten verhelpen hebben ze er uit laten lopen en ze zagen veel witte troep mee komen, wat goed nieuws was. Met een sprankje hoop zijn we aan de testrit begonnen, maar na 15 km was het duidelijk dat de problemen nog niet helemaal verholpen zijn. Zoals verwacht morgen dus weer terug voor een nieuwe radiateur.

Dinsdag stonden we rond een uurtje of 10 weer bij de Land Rover tobbers. Het zou een paar uur duren voordat de auto klaar was dus zijn we maar de stad in gegaan om wat boodschappen te doen en hopelijk afscheid van Geraldton te nemen. Dit betekend helaas ook dat we afscheid moeten nemen van de donuts die ze in het winkelcentrum verkopen. Zonde want de donuts waren zonder twijfel het enige hoogtepunt van Geraldton en het enige wat we gaan missen.
Ik ben al een tijdje op zoek naar nog wat extra boxers, zodat we minder vaak hoeven te wassen. Het probleem is dat ze hier in Australie niet van boxers houden maar van oma-onderbroeken, dus tot nu toe was de zoektocht nog geen succes. Toevallig liepen we langs een Australische soort Wibra en hier hebben we eindelijk voor een beetje een normale prijs boxers gevonden.

Zoals jullie misschien weten zijn in Australie de jaren 60 korte broeken erg populair, zo kort mogelijk dus. Om aan alle burka’s in Nederland het goede voorbeeld te geven zijn wij hier ingeburgerd en hebben we de korte *hele korte* broeken die we voor weinig tegen kwamen maar gekocht. Met een erg los vallend hempje erbij zijn we nu helemaal voorbereid voor 45 °C en meer.
Omdat we te lui waren om terug te lopen naar de garage en omdat we weten dat de zoon van de baas van de Land Rover garage te lui is om echt werk te doen hebben we hem maar gevraagd of die ons op wou komen halen in het centrum. Dit was gelukkig geen probleem. De monteur die aan onze auto gewerkt had was er zeker van dat nu alle problemen verholpen zijn, want het bleek dat van de 40 koelkanaaltjes in de radiateur er nog maar 9 open waren. De auto koelde dus nog maar voor 25%.
Wij waren er nog niet zo heel zeker van, maar met nieuwe hoop zijn we weer op weg gegaan. Na 50 km door rijden met de airco zo koud mogelijk aan bleef de motor nog steeds goed op temperatuur en dus is het probleem nu echt verholpen.
Om een klein beetje verloren tijd goed te maken zijn we doorgereden naar Kalbarri en hebben we hier op de parkeerplaats bij een trial geslapen, zodat we morgen vroeg eindelijk weer wat kunnen gaan doen.

Woensdag zijn we op de parkeerplaats van de ‘Grandstand’ wakker geworden. De ‘Grandstand’ is een uitkijkpunt langs de kust met uitzicht op een mooi gevormde kustlijn. De kustlijn loopt zo kilometers door en hierlangs hebben ze de 8 km lange ‘Bigurda trail’ gemaakt met 4 uitkijkpunten. Vooral ‘Island Rock’ was erg mooi, omdat dit een mooi eiland van steen is voor de mooi gevormde stenen kust was. Lastig uit te leggen, dus de foto zal duidelijker zijn. Hoe mooi het allemaal ook was, geërgerd hebben we ons ook, want zoals overal tot nu toe zitten er hier weer veel te veel vliegen die het liefst in je neus, mond, oren of ogen kruipen. Erg vervelend, hoewel het wel went. In het begin jaagde we ze allemaal weg, maar nu mogen ze best mee liften, zolang ze niet kriebelen of ergens naar binnen proberen te kruipen.
Na de trail zijn we doorgegaan naar ‘Mushroom Rock’. Deze rots viel ons een beetje tegen, want we hadden een gigantische kei op een kleiner steentje verwacht, maar het was omgedraaid. Een kleine steen op een grote steen en dus niet zo bijzonder. Om er toch maar iets van te maken zijn we er opgeklommen en gaan ‘Mushroom surfen’. Je moet wat he.
Als laatst zijn we langs ‘Red Bluff’ gegaan of zoals de Nederlands het ongeveer 300 jaar geleden noemde als ze voorbij vaarde naar Oost-Indie; Roode Hooge. Dit is het hoogste punt langs de kust en was dus een herkenningspunt. Veel meer is het ook niet want het uitzicht er vanaf was niet bijzonder.
Bij het informatie centrum hebben we een walvis toer geboekt. Morgen hopen we dus vanaf de boot walvissen van dichtbij te zien. Hierna gaan we naar een papegaaien centrum en overmorgen willen we naar het National Park. Voorlopig zitten we dus weer even op de zelfde plek, maar nu vrijwillig!

Tot de volgende knoop!

• 31 Oktober 2012 - 17:05

Jan:

Leuk om weer een verslag te lezen. Mooie foto;s. Ik ben blij dat de auto het nu weer doet en hoop echt dat het allemaal goed blijft gaan. Het blijft natuurlijk een apart geval. Verder heb ik natuurlijk tijd genoeg en zou ik dat niet hebben, dan maak ik tijd vrij voor jullie nieuwe verslag. Het is al eerder gezegd, zij zijn heel leuk en heel goed te lezen. Misschien iets voor later ?

• 31 Oktober 2012 - 17:08

Maaike:

Hey mannen. Nou jullie portie tegenslag moet nu voorbij zijn. Gelukkig!! Ik had me al helemaal voorbereid op foto's met die hele korte broeken, maar voorlopig zijn het de bij ons bekende modellen ;-) Als die walvissentoer gelijk jullie ticket voor een beter verloop is, dan moeten jullie daar enorm van gaan genieten. Ben benieuwd hoeveel jullie er zullen spotten. Veel plezier in ieder geval.

• 31 Oktober 2012 - 19:21

Vera:

Hallo daaro ,nou dit zijn alweer wat betere berichten hopelijk brengt de auto jullie gewoon verder en laat hij jullie zien waarvoor jullie gekomen zijn australie .
    En zo te lezen hebben jullie alweer verschillende leuke dingen op het program staan veel plezier en niet te dicht bij de walvissen hoor anders vreten ze je op haha.
    Kijk nu al weer uit naar t volgende verslag. Groetjes van de dijkbewoners

• 31 Oktober 2012 - 19:30

Vera:

P.s. Natuurlijk vergeten wij jullie niet hoe kan dat nou ,2 van die geweldige knappen afgetrainde lichamen die niet klein te krijgen zijn hahaha die alle meisjes uhh vliegen van der af moeten slaan

• 31 Oktober 2012 - 19:35

JOke:

Hey mannen,

Dit zijn de betere vooruitzichten. Laten we hopen dat het vanaf nu alleen maar goed gaat met jullie rijdend autelletje. Net als Maaike had ik zeker verwacht foto's te zien van die hele korte broekjes. Maar ja, jullie houden natuurlijk geen rekening met mensen van boven de 30 :-)
    Geniet van jullie reis en ik hoorde gisteren op tv dat als walvissen gaan urineren dat dit verschrikkelijk stinkt. Dusse, zorg dat je niet te dicht in de buurt komt. Zou weer een dag oponthoud zijn om alles te wassen. En ja hoor, ik heb nog steeds alle tijd om jullie verslagen te lezen.

Groetjes
    Joke

• 01 November 2012 - 08:04

Alwin:

Hallo mannen,

Zaterdag tegen jullie team gevoetbald. Ze zijn zwaar gehavend en ze missen jullie. Er deden er 5 van het 3e mee. Toch niet kunnen winnen. Leon van jullie had het op zijn heupen en scoorde 2x met een fantastisch schot. Gelukkig zijn we terug gekomen tot 2-2 door een ed'tje van Paul de Zeeuw diep in de 2e helft.

Veel plezier daar nog!

• 01 November 2012 - 09:55

Diana Van Der Heijden:

Leuk verslag...mooie foto's en ook wij zijn jullie nog niet vergeten!
    Groetjes uit de Griendstraat

• 01 November 2012 - 22:56

Ina Zwarenstein:

hallo GLOBETROTTERS!!!!!

na de tegen slagen met de auto,hopenlijk nog vele mooie belevenissen te lezen van jullie.
    koop citroen,smeer je er mee in,de vliegen,zullen dit geurtje niet lekker vinden,althans zo ondervinden wij dit hier,als we bramen plukken,maar jongens,hoe krijgen jullie die boxershorts,in die pas gekochte,mini korte broekjes gepropt??? enne,zijn jullie het swan bier al tegen gekomen?of xxx bier??van de flying doctors serie???dit hebben wij nl jaren geleden geimporteerd.nogmaals,geweldig,dat jullie de kans hebben dit te kunnen ondernemen,grif het in je geheugen,wat een ervaringen zullen jullie op doen!!!hou je haaks,en graag tot het volgende reisverslag.groetjes ina.

• 04 November 2012 - 22:02

Sandria Vos:

Hey hallo daar aan de andere kant van de wereld!
    Super leuk om een beetje op de hoogte te blijven van jullie belevenissen. Beetje jammer dat de hoofdrol vooral was voor de monteur van de auto. Hoop dat jullie nu voor eens en voor altijd van die ellende af zijn! Veel plezier met alle leuke dingen die jullie te wachten staan...en blijven schrijven hoor!

groeten Sandria